Anak Tak Makan Kurma? Ini Caranya

Siapa tahu kurma? Siapa tak tahu kurma, bak kata Pak Belalang, orang itu pendek umur. Haha.. Ok jangan marah.. Gurau je.. Pastinya anda semua tahu khasiat dan kebaikan buah kurma bukan? Salah satu kebaikan kurma adalah memberikan kita tenaga. Jadi tak perlulah #pahlawanAl-Fateh berhujah panjang tentang khasiat kurma ni.. Masalah utama nya anak -anak tak…

Khasiat Madu

“Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah, “Buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu, dan di tempat yang di bikin manusia.” (Qs. an-Nahl: 68) Merujuk kepada hadith di atas pastinya semua pahlawan Al Fateh yang genius tahukan khasiat dan keajaiban madu untuk manusia. Walaupun dah tahu, admin nak kongsi juga khasiat dan keajaiban madu ke atas manusia.…

TIPS KEWANGAN AL-FATEH

Hai Ibu Ayah dan adik-adik. Tahun 2017 sudah pun melabuhkan tirainya. Sekejap sahaja rasa masa berlalu kan? Diawal – awal tahun macam sebegini, pastinya ibu ayah tengah pening fikirkan perancangan kewangan dan persiapan anak-anak ke sekolah. Persoalannya, perlukah? Semestinya Ya. Hendak bahagikan yuran anak-anak, kelengkapan sekolah termasuklah buku-buku, alat tulis, pakaian sekolah dan macam-macam lagi.…